Aangepaste ondersteuning maakt van diversiteit een grote troef op de werkvloer

Diversiteit omarmen we bij EAZER als een extra troef, want als talentgericht bedrijf geloven we in het potentieel en de kracht van elk individu, ongeacht afkomst, religie, taal of cultuur. Om samen sterke resultaten neer te zetten, investeren we in een persoonlijke begeleiding op de werkvloer en focussen we extra op ondersteuning van anderstalige collega’s. Op die manier bieden we hen een veilige omgeving om zich te ontwikkelen, ervaren ze meer plezier en voldoening in hun job en leveren ze uitstekend werk.

 

Van een warm welkom tot een veilige werkomgeving


De eerste dag op een nieuwe job is heel erg spannend, en zeker als je de taal niet helemaal beheerst.  Daarom besteden we de nodige aandacht aan de begeleiding en ondersteuning van nieuwe, anderstalige medewerkers. We reiken hen een aantal zaken en tools aan die ervoor zorgen dat ze zich welkom voelen, dat de communicatie goed verloopt en dat ze zich succesvol kunnen integreren:

  • visuele ondersteuning: we gebruiken allerhande hulpmiddelen, zoals afbeeldingen en filmpjes met richtlijnen, om complexere instructies te verduidelijken voor werknemers die moeite hebben met verbale instructies. Zo krijgen ze een beter zicht op alle noodzakelijke acties, methodes en producten om een goed resultaat te bereiken.

  • taalondersteuning: met de EAZER- app kunnen we direct communiceren in de moedertaal van onze medewerkers. Deze app fungeert als een krachtige back-officetool die onze medewerkers de kans geeft om op een snelle en veilige manier informatie door te geven: verlofaanvragen, ziektemeldingen, enz. 

  • open communicatie: als bedrijf met een mensgerichte, toegankelijke cultuur stimuleren we open communicatie en moedigen we medewerkers aan om vragen te stellen als ze iets niet begrijpen. Naast ervaren collega’s binnen het eigen team zijn branch managers het eerste aanspreekpunt voor startende collega’s.

  • meter/peterschap: alleen ben je misschien sneller, samen geraak je verder. Elke nieuwe medewerker krijgt daarom een ervaren collega als mentor die niet alleen training on the job geeft, maar de kersverse collega ook meeneemt in het verhaal van EAZER én dat van de opdrachtgever. 

  • feedback en aanmoediging: na de start zijn er verschillende opvolgmomenten waar we constructieve feedback geven en een uitgebreider terugkommoment, samen met de Operations Manager van EAZER. Zo volgen we de evolutie en het welzijn van de kandidaat op de voet.

  • training en opleiding: binnen EAZER bieden we ook een uitgebreid vormingspakket aan, dat begint bij de prille start, maar doorloopt tijdens de tewerkstelling én regelmatig opgefrist wordt via herhalingsopleidingen. Want technieken evolueren, maar ook de gangbare regelgeving in bepaalde sectoren. Zo blijft iedereen up-to-date.

Kennismaken met de expertise van onze gespecialiseerde EAZER-teams?                     Neem contact op

 

foto werknemers EAZER met diverse achtergronden

Op de hoogte blijven van ons EAZER-nieuws?

Blijf op de hoogte